Anawe - vše pro Vaší prezentaci nejen na internetu

Bylo doplněno měření z dubna 2006

Cíl měření

Vyzkoumat, jaký vliv ma na výslednou pozici ve vyhledávání použitý title a to zejména s důrazem na vliv pozice slova v title. Hlavní podmětem k průzkumu byly podivné výsledky na seznamu viz dotaz v konferenci seo.nawebu.cz

Jestliže najdete nějaké chyby a nebo nesrovnalosti dejte mi prosím vědět.

Použitá metodika

  • Jako pokusný objekt byly použity stránky www.anawe.cz.
  • Do titulku strany byla vybrána náhodně slova tak, aby se střídala s menší a větší konkerenčností v počtu výsledků.
  • Pro výběr slov byl vybrán "seznam našeptávač".
  • Title byl zadán následovně - délka 544 znaků
    Anawe - vše pro Vaší prezentaci nejen na internetu, lentilky, čarodějky, čaj, ryby, tanga, tatranka, avon, baumax, cedok, DVD obaly, evropa 2, fortuna, Green Day, happy tree friends, chemie, ikea, justice, katastrální úřad, litex, mhd praha, naha ladka nergesova, obaly na CD, počasí v evropě, quick time, rodinná pouta, student agency, tapety na plochu, účesy fotogalerie, vypadáš skvěle, western union, xara webstyle, yorkšírský teriér, základní školy, Jan Pokorný, Populární moderátorka, zasvěcený pozorovatel, darovací smlouva, divokej bill
  • Slova byla vybírána tak, aby se nikde v textu stránky ani v textu zpětného odkazu nevyskytovala. Vyjímkou bylo "ověřovací" spojení Jan Pokorný. Až během testu jsem zjistil, že pro spojení mhd praha se slovo praha na stránkách též vyskytuje. Dále slovo obaly se nevhodným výběrem slov objevilo v title dvakrát.

Postup měření

  • K měření výsledků byl použit nástroj Web CEO.
  • Změna title byla provedena dne 9.6.2005
  • Výsledky byly změřeny dne 27.6.2005, kdy již všechny vyhledavače zindexovaly danou změnu.
  • Měření číslo 2 proběhlo 23.4.2006 (změna title byla provedena v lednu 2006), kdy již všechny vyhledavače zindexovaly danou změnu.
  • Měření bylo provedeno na vyhledavačích Atlas, Jyxo, Morfeo, Seznam a Google. Pro všechny bylo použito standartní nastavení, kromě google na kterém se hledalo v českém rozhraní a jen čeké stránky.
  • Výsledky byli prohledávány do 100té pozice.

Výsledky

K dispozici dávám XLS dokument s výsledky měření.

Doba indexace změny (pro první ,ěření, pro druhé nebyla sledována): Google - 2 dny, Jyxo - 3 dny, Seznam a Morfeo - 12 dní, Atlas nebyl zaznamenán.

Vyvozené závěry červen 2005
  • Atlas, Jyxo i Morfeo - "ořezávají" v title na pozici cca 210 znaků
  • Velice mě zaujala podobnost výsledků Atlasu a Morfea - nepoužívá se na atlasu náhodou morfeo?
  • U google výsledky závisí spíše na konkurenci pro konkrétní slovo, bere v úvahu i slova umístěná v title velice daleko.
  • Seznam zřejmě nemění váhu slov v title s ohledu na jejich počet a umístění. Vzhledem k postavení seznamu na trhu to vede k zneužívání title. Doufejme že s tím něco udělají. Nerad bych se dočkal doby, kdy bude mít většina webů title 1k dlouhý.
Vyvozené závěry květen 2006
  • Proti předchozímu roku všechny vyhledavače vrací vesměs shodné výsledky
  • Zajímavé je chování pro málo konkurenční slova umístěna na konci title - byla totiž nalezena tato strana s výsledky měření, tzn obyčejný text má mnohem větší váhu než title po cca 250 znaku. (pro všechny vyhledavače kromě google bych dokonce tipoval na zápornou)
Přístupy z vyhledavačů
  • Vzhledem k tomu že title zobrazovaný ve výsledcích vyhledavačů zůstal původní (nová slova byla přidána až po 52 znaku) přišlo z vyhledavačů na nové fráze pouze cca 150 návštevníků.
  • Nejvíce táhla: naha ladka nergesova 30x, yorkšírský teriér 5x a účesy fotogalerie 5x (vše ze seznamu)
  • Za "nejlepší" umístění pokládám první místo na atlasu na frázi "katastrální úřad" (170740) konkurenčních stránek.
  • Doplnění 2006 - stále nejvíce táhla "ladka nergesova" :-)
graf výsledků
graf výsledků - duben 2006

Všem které jsem jakkoli zmátl a nebo snad poškodil se moc omlouvám. Za týden od zvěřejnění bude dána title do pořádku.

©2004-2024 ANAWEb